Kampen er satt til 0-0 og dette er konsekvensene

Som mange nå har fått med seg er kampen mot Sandefjord som vi spilte 30/8 satt til 0-0 og to poeng til Drammen Håndballklubb, pga at Sandefjord brukte en spiller som ikke var spilleberettiget. Dette kan i utgangspunktet virke litt urettferdig men vi skal prøve å forklare litt om den regelen som blir brukt her.

I praksis vil det for Sandefjord si at om de havner på lik poengsum som et annet lag, vil Sandefjord alltid bli rangert bak dette laget i denne sesongen grunnet regelbruddet.

For Drammen Håndballklubb sin del så vil det si at om vi havner på lik poengsum som et annet lag, så vil som vanlig innbyrdes oppgjør telle først. Er vi like også der , så vil det laget vi har lik poengsum med også få kampen sin mot Sandefjord satt til 0-0. Så for vår del vil det ikke ha praktisk betydning.

Aleksander Westby vil fortsatt stå med 9 mål i denne kampen.

Når det gjelder spillerstatistikker, målscorere ,redninger, advarsel og utvisninger , vil dette bli stående som før.

Vi håper dette rydder opp i litt misforståelser.